czwartek, 25 sierpnia 2011

Projekt Kraszewski

Kilka dni temu dołączyłam do grona uczestników Projektu Kraszewski. A wszystko polega na tym, że czytamy i recenzujemy książki Kraszewskiego aby udowodnić, że Kraszewski nie jest nudny i da się go czytać.
Powodem, który mnie przekonał do przystąpienia do projektu był mój mały księgozbiór dzieł Józefa Kraszewskiego. Wiedziałam już od bardzo dawna, że mam w domu książki tego autora bo moja mama kocha jego twórczość. Ale dopiero niedawno postanowiłam skatalogować jego dzieła, które stoją na półce w moim domu.

No i wyszło, że mam, co następuje:
Barani Kożuszek: Opowiadanie historyczne z końca XVIII wieku
Boży gniew: Czasy Jana Kazimierza
Bracia rywale
Czarna Perełka: Powieść
Dwa światy
Dwie królowe: Bona i Elżbieta
Dziadunio: Obrazki naszych czasów
Dzieci wieku
Dziwadła: Powieść współczesna
Herod-baba: Opowiadanie dziadka
Historia o Janaszu Korczaku i o pięknej miecznikównie: Powieść z czasów Jana Sobieskiego
Historia prawdziwa o Petrku Właście palatynie, którego zwano Duninem: Opowiadanie historyczne z XII wieku
Infantka: Anna Jagiellonka
Król chłopów: Powieść historyczna z czasów Kazimierza Wielkiego
Lalki: Sceny przedślubne
Ładny chłopiec
Matka królów: Czasy Jagiełłowe
Półdiablę weneckie: Powieść od Adriatyku
Pułkownikówna: Historia prawdziwa z czasów saskich
Resurrecturi: Powieść w dwóch tomach
Roboty i prace
Sąsiedzi: Powieść z podań szlacheckich z końca XVIII wieku
Semko: Czasy bezkrólewia po Ludwiku: Jagiełło i Jadwiga
Serce i ręka: Powieść prawie historyczna
Skrypt Fleminga: Powieść historyczna z czasów Augusta II
Sprawa kryminalna: Powiastka
Stara baśń: Powieść z IX wieku
Starosta warszawski: Obrazy historyczne z XVIII wieku
Strzemieńczyk: Czasy Władysława Warneńczyka
Syn marnotrawny: Opowiadanie z końca XVIII wieku
Waligóra: Powieść historyczna z czasów Leszka Białego
Z życia awanturnika: Obrazki współczesne
Złote jabłko: Powieść
Złoty Jasieńko: Powieść współczesna
Zygzaki: Powieść

Razem sztuk 35 (słownie trzydzieści pięć). Dużo to czy mało? Skoro na jego liście lektur jest ponad 220 dzieł nie licząc antologii bajek... Kiedy ten człowiek zdążył to napisać?

Jeśli chcecie poznać twórczość JIK albo już znacie i lubicie to przystąpcie do Projektu Kraszewski i podzielcie się swoimi spostrzeżeniami po lekturze Kraszewskiego.


8 komentarzy:

  1. 35 JIK-ów we własnej bibliotecznce? zazdroszczę:).
    Obstawiasz najpierw obyczajowe, czy historyczne?

    OdpowiedzUsuń
  2. Iza, chyba jednak obyczajowe. Za historią i wszystko co z nią związane nie mam przekonania i bronię się rękoma i nogami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bogaty zbiór. Też się broniłam przed historią, ale jak przeczytałam "Historię o Petrku Właście...|" to się przekonałam. "Półdablę..." fajne, szybko przeczytasz. Natomiast ja utknęłam w książce "Sto diabłów" (historyczno - obyczajowa).
    Miło, że się przyłączyłaś do projektu. Czekam na pierwsze teksty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obyczajowe są lepsze na początek. Ale i historyczne często nie są takie typowe, często dominujący jest wątek przygodowy lub romantyczny:). Powodzenia z "Dziwadłami":).

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow masz imponującą kolekcję jego dzieł :) Jasne że Kraszewski nie jest nudny, ja też to wiem. Przeczytałam kilkanaście jego ksiązek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawi mnie, który tytuł pójdzie na pierwszy ogień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję serdecznie za piękne i pachnące karteczki :) sprawiłaś mi wielką radość ;)Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję bardzo za karteczkę:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Chętnie Ciebie odwiedzę.